10/10
·444 syf.··
Beğendi
·
2021 77. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Kasım 2021 16:12
Ellen Marie Wiseman’ın kaleminden okuduğum ilk kitap Yetim Koleksiyoncusu’ydu bu ise ikinci kitap “ARDIMDA KALANLAR” her kitapta bu yazara biraz daha bağlanıyorum. Çok büyük bir beklentiyle başlamıştım ilk okuduğum kitabını çok beğendiğim için ve kesinlikle beklentimi karşıladı ve hatta beklentimin epey üstündeydi desem yalan olmaz. Kitabı size şöyle anlatmak istiyorum: Çok sevdiğiniz ve karnınızda onun bebeğini taşıdığınız bir adamla evlenmek istiyorsunuz babanızla bunu konuşmak istiyorsunuz ama maalesef ki babanızın sizden farklı planları var. Parasını arttırmak amacıyla erkek çocuğu yani (sizin abinizin) ölümü sonucu ortaklık yapacağı kişinin çocuğuyla evlendirmek için elinde kalan tek koz sizsiniz. Peki babanız bu kozu elinden kaçırdığında en fazla ne kadar ileri gidebilir? 18 yaşında karnınızda bir bebekle size en fazla ne yapabilir? Cezalandırır? Telefonunuzu alır? Evden çıkmanıza izin vermez? O kişiyle görüşmenizi engeller? Hayır tüm bunlar değil peki akıl hastanesine kapatmak mesela? Evet kesinlikle öyle kitap böyle başlıyor. Bu anlattığım olayların baş karakteri Clara adlı genç kız, olay yaklaşık 1920’lerde geçiyor. Ve ortaya çıkış şekli ise 1995’li yıllarda Isabella adlı yine genç karakterimizin annesinin babasını uykusunda öldürüp akıl hastanesine kapatılması ve yeni üvey ailesinin de bir müze için araştırma sonucu başka bir akıl hastanesinin deposunu incelemeye başlaması ile Clara adlı genç kızın günlüğünü bulmasıyla başlıyor her şey. Peki Isabella ya da namı diğer Izzy’nin annesi neden babasını vurdu? Gerçekten aklını mı kaçırmıştı? Kızı için miydi? Neleri göze aldı? Her şey normal giderken neden şimdi? Olayları bir Isabella’dan, bir de geçmişe gidip Clara’nın dilinden okuyoruz. Ve tüm bu soruların cevabı kitabın içinde saklı. O kadar etkiliyeci, güzel ve sürükleyici bir kitap ki kelimeler anlatmak için yeterli olur mu emin değilim. Tek solukta okuduğum, duygularıma hakim olamadığım, bazen gözyaşlarımı akıttığım bazen sinirime engel olamadığım, haksızlıklarla geçen yıllara üzüldüğüm ve elimden asla bırakmadığım ya da bırakamadığım bir kitap. Okumanızı tavsiye ederim kurgusu, psikolojisi ve hissettirdikleri o kadar gerçek ki. Ve lütfen spoiler vermişim gibi düşünmeyin bu anlattıklarım daha başlangıç okurken siz de fark edeceksiniz zaten daha otuzlu sayfalara gelmeden bahsi geçen şeyler bunlar, bunu da söylediğime göre sizi kitapla baş başa bırakıyor ve keyifli okumalar diliyorum.
Özgürlük ve Tutsaklık
Ardımda KalanlarEllen Marie Wiseman · Arkadya Yayınları · 20152,147 okunma
··
2.444 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kitabın konusu güzele benziyor okurum belki ilerleyen zamanlarda. Bu arada güzel yazmışsın eline sağlık
Kitaplara Sevdalı
Gönderi Sahibi
Aynen benimde sırası gelince artık
Ağağa çoksel olmuş
Kitaplara Sevdalı
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederimm✨📚