Bir oturuşta bitirilebilecek, kısacık fakat dram yüklü bir kitap.Değersiz görülen esir bir kızın, onca zulme ve yediği dayaklara karşı içindeki sevgisi, yaşama sevinci ve anne özlemi ile çok etkiledi. Aynı zamanda kitaptaki karakterlerden birisi olan olan Celal Bey'in Dilber'e aşkı ve onu bulmak için çabalaması oldukça etkiledi. Eskilerin sevmesi de sevilmesi de çok ayrı olduğunu bir kez daha görmüş oldum. Ağır kitapların arasında bir akşam otururken okuyup bitirebilirsiniz.