Ben ona kavuşmak istiyorum, o benim ayrılığımı istiyor. Ben de isteğimi onun isteğine terk ediyorum. Âşıkın ayrılığı hoş görmesi: mâşukun ayrılığı sevdiği içindir.
Alıntı Fuzuli'nin şu beytine cevap verir niteliktedir:
"Vasldan çün âşıkı müstağni eyler bir visâl
Âşıka mâ'şuktan her dem bu istiğnâ nedir?
Madem aşığı vuslata doyuran kavuşmaktan ibarettir
O halde sevenin sevilenden uzak kalmada bulduğu bu acı lezzet nedir?"