#okuduklarımdan
Kitap 3 öyküden oluşuyor;
Ateş Yakmak (1908)
Ateş Yakmak (1902)
Yaşama Azmi
Birinci hikayede kuzey topraklarında çok soğuk bölgede arkadaşlarına ulaşmaya çalışan bir adamı anlatıyor.
İkinci hikayede bir kampa ulaşmaya çalışan kişinin hikayesi anlatılıyor.
Ateş yakabilmek için ellerinden bile vazgeçmeyi göze alıyor.Çünkü yaşamak ,organlarını kaybetmekten daha önemlidir.
Üçüncü hikaye kahramanımızın Bill adında bir arkadaşıyla yolculuğa çıkışını anlatmakta. Arkadaşı Bill kendisini yolun yarısında bırakıp terk eder ve bunun sonucunda sakat bacağıyla zorlu yolculuğunda tek kalan adamın hikayesi başlamış olur.
Eksi 60 derecenin üzerinde bir havada, önce elleriniz ve ayaklarınızın yavaş yavaş hissizleşerek donmaya başlaması, aklınızın uyuşması, ağzınızdan çıkan buharla dudaklarınızın önünde buzdan bir ağızlık oluşması, aç kurtların peşinizde korkunç çığlıklar ve hırıltılar çıkararak dolaşması ve bir kibrit çakamayacak duruma gelmeniz...
Kısacık 3 öyküden oluşan bu etkileyici kitabı okurken o soğuğu iliklerinize kadar hissediyorsunuz, açlıktan midenize sancılar giriyor, kahramanın yaşamda kalması tek isteğiniz haline geliyor.
Kısa, heyecan verici, okuduğunuzu yaşatan bir kitap. Tavsiye ederim.