·432 syf.··Beğendi
···Okunma: 27 Kasım 2021 22:03 Kitap, okumaya başladığım ilk anda bile beni içine aldı filmini henüz izlemedim ama o Baggings'in evi tipi, mekanlar aklımda çok hoş bir yer edindi. Okurken huzur veren bir kitaptı benim için. (Goblin ve warglar dışında) Kitap, Thorin'in aile mirasını Yalnız Dağ'a on üç cüce ile gitme planı ile başlıyor. Ancak o dağın içinde Smaug bulunmakta (Kendisi Thorin'in mirasına ve sarayına konan ejderhadır) Kısaca, amaç mirasa ulaşmaktır ve bunu bir hırsız olan Bilbo Baggings işe başarabilirler ama yolda karşılarına macera çıkarda çıkar bitmek bilmez. İyi dost kötü düşmanlar edinirler... Meğerse şu dünyada en ufak bir canlının önemi varmış... Orta Dünya'da da, Dünya'da da... Tolkien, bu kitabı çocukları için yazsa da bir yetişkine bile eğlenceli ve ilgi çekici geleceğine eminim.