Puan vermedi·172 syf.····Okunma: 28 Kasım 2021 00:00 Herkese merhabalar...
Ufak bir tatilden dolayı kitabı bitirmem uzun zaman aldı. Ama ara vermeme rağmen tekrar devam ettiğimde her şey ilk günkü okuduğum gibi taptazeydi. Sağlam bir konu ele alındığı için içeriği, olayları unutmak mümkün değil.
Aslında hepimiz çocukken kimi zaman tatlı tatlı hırsızlıklar, kimi zaman arkadaşlarımızla tartışmalar yaşamış olabiliriz...
Ama Alex ve arkadaşlarının hikayesi bambaşka, bulundukları, yaşadıkları ortama veya mahalleye çok büyük huzursuzluk yaşatmaları diğer çocukların hayat hikayelerinden ayrılmaktadır.
Sizce bir kaç çocuk, yaşları 14-15 civarında olan, yaşadıkları mahalleye ne kadar korku salabilirler?
Bu sorunun cevabını başka bir soruyla vermek mümkün.
Sizce ellerinde bıçaklar, jiletler, silahlar vs bulunduran ve yeterince olgunluğa erişememiş, yaptıkları şeyleri sorgulamayan kişiler etraflarına zarar vermeden durabilirler mi?
Duramazlar değil mi, hele ki onlara liderlik etmeye çalışan kişi sürekli bir kavga, kaos, hırsızlık ve daha nice kötülükler peşindeyse.
Lider kim mi?
Tabi ki Alex'ten bahsediyorum. Kendisini kötülüğe, kavgaya, pisliğe adayan ve arkadaşlarını da peşinden sürükleyen hiç bir zaman iyilik adına bir şeyler düşünmeyen etrafına zarardan başka bir katkı sağlamayan otomotikleşmiş bok püsür.
Hep böyle devam etmez kötülük işleyenlerin hayatları, elbet çark tersine döner bir zaman, elbet pişman olunacak zaman gelir, elbette ki geçmişe dönüp bazı şeyleri düzeltmek isteneceği zaman da gelir.
Alex için çarkın döndüğü zaman ise yine yaptığı bir kötülük sonucu polise yakalanmasıyla başlamaktadır. Polise yakalanmasıyla birlikte önce arkadaşları onu satar sonra da kendisine yapılacak olan işgenceler başlar. İşgenceler sonucunda uzun süre hapis yatar ve çok büyük yıpranmalar yaşar. Sonrasında ise serbest bırakılan Alex, kendi geçmişinde kötülük yaptığı insanların hayatları ile kendi hayatının kesiştiğini fark eder. Kötülük yaptığı insanlar onu tanır ve kısasa kısas mantığıyla onlarda Alex'e kötülükler yaparlar...
Bu 'günah çıkarma' karşılaşmaları sonucunda ise Alex'in kendi hayatına karşı cinsten birini katmak istemesiyle ve aslında bazı şeylerin de geçmişten farklı olmasını istemesiyle son bulur.
Soruyorum sizlere Alex'in kötülükler yaptığını şikayet eden ve bundan nasibini alan insanların tıpkısının aynısını Alex'e yaşatmaları onların Alex'ten farklı olmasını nasıl ortaya koyabilir ki ?
Ya herkes farkında olmadan otomotikleşmiş bir hayata evriliyorsa ?
Bence bu roman bizlere yine ve yeniden adalet denen düzenin yeniden işlenmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Çünkü kısasa kısas bir adalet sağlayıcı değildir.
Son olarak da şunu eklemek istiyorum, kitapta Alex sürekli olarak kardeşlerim demektedir okuyuculara. Bir okuyucu olarak cevap hakkının doğduğunu düşünüyorum ve şunları ifade etmek istiyorum:
Alex ve gibileri sizler benim kardeşim veya kardeşlerim değilsiniz sizler adaletin önüne atılacak kişiler ve anti kahramanlarsınız.
Benim için ise sadece 'bok püsür' den başka bir şey değilsiniz.
İyi okumalar sayın gerçek okurlar :)