Puan vermedi·373 syf.··
Beğendi
·
2021 33. kitabı
Uzun süredir hem okumayı hemde filmini izlemeyi düşündüğüm bir kitap. Bir çok kişinin aksine bence okumaya değer bir eser.Eserde klâsik bir pembe dizi anlatıldığını kesinlikle düşünmüyorum.O dönemin koşulları ,kadının konumlandırıldıgı ve özdeşleştirildiği alanlar göz önüne alınırsa yazarımız ile gurur duyulabilir ve duyulmalı. Çünkü geçmişte kadınların bazı anlamlarda hatta bir çok alanda faaliyet göstermesi kendini ortaya çıkarması kesinlikle zor bir durumdu ve bir kadın yazarımız bunu başarmış.Takdire şayan bir başarı benim nezdimde. Kitaba gelicek olursak. Ne olursa olsun bir insan önyargılarının, sabit ve değişmez düşüncelerin esiri olmamalı .Kitabın isimden de anlaşılacağı üzere çıkarılabilicek en güzel anlam bu.Siz benim böyle söylediğime bakmayın sanırsam önyargılarından en son ve en zor kurulacak kişi benim Bende bir çok birey gibi çok önyargılı bir insanım uzun süre törpülemeye çalıştığım bir özelliğim.Bu yüzden de sürekli yanildiğim oluyor.bu konuda kendime biraz daha çeki düzen vermem gerektiğini hatırlattı bana.Sıradan bir aşk öyküsü görmedim. Önyargıların nelere sebebiyet verdiğini, verebileceğini bir insanın bu gününü dününü hata uzun vadede geleceğini ne denli etkileyebileceğini gösteriyor.Bunlarin yanı sıra geçmişte kadına yüklenen anlamları ,aile yapısını,para ,makam gibi durumlarada değinmiş olması güzel. Tabi bunlar her okura göre degisebilicek,her bakış açısında farklı anlamlar kazanabilicek göreceli düşünceler. İyi okumalar kitap avcıları.
Aşk ve GururJane Austen · Tutku Yayınevi · 201598bin okunma
·
162 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.