Kitapta Tolstoy insanların duygularının bir devinim içinde olduğunu ve ilk başta yaptığımız hataların bedelini ömür boyu ödeyeceğimizi bununla birlikte hatamızı telafi etme çabalarının eksikliği beraberinde getirerek bir yaşam sunduğunu...insanların hatalarının farkına varıp onları telafi etmeye başladıklarında artık eski benliklerini arkada bırakaraktan sonra hareket edebileceklerini ve bedelini ödeyerek yola çıkmalarını anlatan...hiç kimsenin soyluluğu ve makamıyla değil iç benliğiyle hareket etmesi gerektiğini anlatıyor...