Zweig; olaylar, durumlar karşısında insan psikolojisini en iyi analiz eden, yansıtabilen ve anlatabilen bir yazar.
Savaş barış, yaşam ölüm, korku cesareti çok iyi tahlil etmiş.
Yaşamdan, insanlıktan, doğadan yana olmanın, özgür olabilmenin yolu "erkekliğe," güce, savaşçı kötülüğe karşı durmaktan geçtiğini bu kadar gerçekçi ancak Zweig anlatabilirdi.
Kendimizle, düştüğümüz güçsüzlük, bulaşan kötülük hastalığından kurtuluşa çare apaçık ortaya seriliyor.
Minnet ve saygı duymak lazım Zweig gibilerine.