·544 syf.····Okunma: 06 Aralık 2021 17:03 Henüz lisede okumuştum Çalıkuşu'nu. Kuşadası'nda önünden geçerken gülümsemeyle geçtiğim evi öyle güzel ki yolu düşen herkesin görmesini dilerim. Erik ağacının tepesinden asla inmeyen,çocuksu yanını asla bastıramayan,deli dolu Feride... O duygu yoğunluğunda kendimi bulmuştum o yıllarda. Aradan yıllar geçti tekrar aldım elime. O zamanlar ne hissettiysem bugün çok daha fazlasını hissettim. Böyle nahif böyle sıcak bir kitap olamaz ! Reşat Nuri Güntekin bir kadın ağzından böyle şeyleri nasıl yazmış öyle diye şaşkınlığa uğradım. İyi ki de yazmış. Ah Gülbeşeker ah ipekböceği sen nereye gidersen git sevda akacak çocuk gözlerinden. Evine her gittiğimde seni,kendimi, anacağım.
Bugüne dek okuduğum kitapların sayısını inanın bilmiyorum. Ne zaman sorsalar en sevdiğim kitabı asla seçenemez en az beş tane sayardım. Sanırım artık bu sorunun cevabı tereddüt etmeksinizin Çalıkuşu olacak.