·656 syf.····Okunma: 16 Kasım 2022 15:38 Öncelikle şunu söylemek istiyorum ki kitapta hiçbir karakter mükemmel değil, inanın bana her biri içinizden biri, hatta bazı olaylarla daha fazlası. Birine güveniyorsunuz, onunla ilgili bir olay çıkıyor ve ne hissedeceğinizi şaşırıp ortada öylece kalıyorsunuz. İşin tuhaf yanı; neredeyse bütün karakterler için geçerli bu durum.
Yazımına kolay okunuyor demek doğru olmaz çünkü her ne kadar yorucu cümlelerle yazılmasa da olaylarından dolayı zor okunuyordu. Bu yüzden de bazı yerler beni biraz bunalttı. Aslında yazar amacına ulaşmış gibi çünkü konusu, olayları ciddi anlamda ağır ve trajik. İlk okuyuşumda bu kadar anlayamamıştım ben açıkçası kitabı. (Yorumum reread yaptıktan sonra güncellenmiştir!!) Çünkü böyle bir kitabı anlamak için gerçekten düşünce olgunluğu olarak belirli bir noktaya ulaşmış olmak gerekiyor diye düşünüyorum. Herkesin okuyup bayılacağı bir kitap değil.
Richard Papen büyük hayallerle geldiği üniversitede Antik Yunanca profesörünün ve onun özenle seçilmiş öğrencilerinin cazibesine kapılıp bir şekilde aralarına girmeyi başarıyor fakat içlerine girdikçe bu cazibenin altında karanlık bir şeylerin yattığını fark ediyor. Antik Yunan kültüründen etkilenen bu gençlerin tek başına gerçekleştirdikleri bir ayin sırasında gerçekleşen olaydan sonrasını okuyoruz. Gerçekten çok güzeldi…
Son zamanlarda okuma zevkimin değiştiğinden bahsediyordum. Artık eskiden okuduğum kitaplara elimin bile gitmediğini söylüyordum ama zevkimin ne yöne yöneldiğini de çözemiyordum. Bu kitaptan sonra tam olarak çözdüm.
Favorilerime giren çok fazla kitap okudum. Hepsi o kadar güzeldi ki birbirleri içinde sıralayamadım bile. Ama bu kitabı sıralamama bile gerek yok. Artık direkt listenin en başında. Diğerleri hâla fazla güzel kitaplar olarak sıralamada ama hiçbiri bu kitabın yerine geçemez benim için…