Puan vermedi·112 syf.····Okunma: 10 Aralık 2021 00:00 #yazarhakkında
*Özdemir Asaf tekdüze mutlulukların, yapay tedirginliklerin şairi olmadı hiçbir zaman. Şiiri zamandan/mekandan münezzehtir. 1000 yıl sonra da bir şiir, okuru kendi zamanına çekebilir yazdıklarını.
Yazmanın, yazmaktan sonrasının ruh halini bir çok edebiyatçı yaşamıştır.
Onun gibi:
Yazmasam değil,
Yazıp üstünü çizsem.
*Çok sevdiği Betçet Necatigil için söylediği kendi içinde geçerliydi:
Aynı hamurdandık.
Şiir duyuyor,
Şiir bakıyor,
Şiir arıyor,
Şiir görüyorduk.
*Şiirlerinin bazen iki dizesi bir durumu, bir anı özetler. Dolayısıyla yaşamımızın günübirlik kesitleri de onun şiirine yansır.
*Açık söylemeyelim ki pek şiir sever olduğum söylenemez maalesef. Ama Özdemir Asaf öyle açık bir dille yazmış ki duygularını, yaşadıklarını, anlarını şiir sevmeyenler bile kolaylıkla anlayıp özümseyebilir.