Okuduğum romanlar arasında beni en çok etkileyen romandır ve apayrı bir havası vardır.Tasvirleri insanı uzun uzun düşünmeye sevkeder.Raif Bey ile Maria sokakta yürürken onlara eşlik eder parka gezerlerken bahar çiçeklerinin kokusunu burnunuzda hissedersiniz.Ayrıldıklarında sevgilinizden ayrılmış olur kavuştuklarında sevgilinizle kavuşursunuz.