Okumaya değer
Kitabı beğenerek okudum. Sizde
Okuduğunuz takdirde çok istifade edeceksiniz.
Kısaca kitap beş ana bölümden oluşuyor.
Ve her bir bölüm kendi içinde bir kaç kısma ayrılıyor.
1.bölum:
"İslam öncesi cahiliye dönemi"
-İnsanlığın manen çöküşü
-İslam öncesi
dinler(yahuliler, Hristiyanlık, Mecusiler, putperestler vb)
-Milletler (Roma imp.
Pers(İran) imp.
Habeşistan, orta Asya, Arap(hicaz) yarımadası vb.)
Bütün bunların hepsinin iktisadi, Siyasi,
Sosyal ve Ahlaki durumlarını ele alıyor.
2.Bölüm:
"Cehaletten İslam'a"
-İslamiyet'in doğuşu
-Peygamberin ıslah ve inkılâp metodu
-müslümanların cehaletten İslam'a dönüşü.
-cehaletten üstün insanlık vasfına yükselmeleri.
3.Bölüm:
"İslamiyet Dönemi"
-İslam'ın Hükümranlık dönemi
(Hulefâ-i Raşid)
-Hilafetin, basiretsiz ellere geçmesi nedeniyle İslami hayatın bozulması
-Selahattin Eyyubi, -Osmanlılar
-müslumanların Ahlaki çöküntüsü ve gerilemesi
4.Bölüm:
"Avrupa Dönemi"
-meteryaliz ve Avrupa
-Dini merkezler deki Ahlaki bozukluk
-Darwizim, milliyetçilik, kalitalizm, Sömürgecilik,
icatlar ve keşifler
-Toplumda ahlaki çöküntü
5.ve Son Bölüm
"İslam'ın Dünya liderliğine yeniden çıkışı için
bir takım öneri(nasihat) lerde bulunuyor.
-Arap devletlerin
lüksü terk etmeleri
-Kara paraya(petrol) aldanmamalarını öneriyor.
Kitapta dikkatimi çeken Yazarın
İslami uyanışın ilk kıvılcımlarının ancak
Türkiye ve Pakistan'dan çıkabileceğini inanıyor olması oldu.
Ayrıca kitap 50-55 yıl önce yazıldığı halde
Sanki dün yazılmış gibi bir hissiyat veriyor.
Gerçi bu,
Kitabın basımından bugüne değişen bir şeyin olmadığı gösteriyor.
Rabbim!!
İslam alemine uyanış nasip et.
Biz müslümanları tekrar aziz eyle...
Yazar kitabın başlığında
İslam aleminin gerilemesiyle aslında, sadece biz müslümanların zarar görmediği,
Dünya insanlığının da zarar gördüğünü yani
İslam aleminin ilerlemesi durumunda
bütün dünyanın adalet ve refaha ereceğini söylemiş oluyor.
Not: kitabı bana hediye eden Meryem yaren kardeşime teşekkür ediyorum.