Karanlığın Elli Tonu Serinin ilk kitabına göre akışta kopukluklar vardı. Grinin elli tonu ve Greyde ise bir anda bulundukları yer ortam değişmiyordu. Bu pek hoş değil özensiz yazılmış gibi hissettirdi. Bunun dışında Greydeki değişimleri görmek gerçekten güzeldi