·324 syf.··Beğendi
···Okunma: 22 Aralık 2021 14:03 Adı bilinmeyen yer ve adı bilinmeyen insanlar. José Saramago'nun bu kitabı körlük romanının devamı niteliğinde ele alınsa bile tam olarak öyle değil. Bu kitabında siyaset konusu ele alınıyor. Siyaseti sevmeyen biri olarak kitabın ilk başlarında bırakma kararı alacağım zannettim. Ortalarına geldikçe bu karardan vazgeçtim. Beyaz körlükten beyaz boş oylara geçen bir konu. Ortada bir siyaset var ve her zaman olduğu gibi bu siyasetin bedelini halk ödüyor. Kitabın adı her ne kadar görmek olsa bile bizi bir körlük karşılıyor. Kısaca gören tek şeyin gözlerimiz olduğunu bir kez daha anlıyoruz. Bazı yerlerinde insanı sıkan bir yapıt bile olsa körlük kitabını okuyan herkesin görmek kitabını da okumasını isterim.