Puan vermedi·144 syf.··
2021 33. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 22 Aralık 2021 23:22
Kendisi ile bir söyleşide tanışmak nasip olan Tuğba Hocam'ın kitabını severek okudum. Hem meslektaşım hem de zümreyiz. Bir matematik öğretmeninin kaleminden eser okumak beni çok mutlu etti. Kitaptan notlar alarak yavaş yavaş okumak istedim. Hatta çok sevdiğim kısımları okurken öğrencilerimle yapmaya da çalıştım. İçlerinden en çok sevdiğim " Övgü Çemberi " . Bütün öğretmenlerin sınıf ortamında denemelerini isterim. Ben her hafta beş kişi ile devam ediyorum. Çocuklardan güzel cümleler , harika olumlu eleştiriler , gözlemler çıkıyor. En çokta sınıfın itilmiş dışlanmış öğrencisinin sandalyeye oturttuğumdan beri bana ve arkadaşlarına daha farklı bakıyor oluşunu düşünüyorum bunu hissetmek beni ayrı mutlu etti. İçeriğe gelecek olursam her öğrencinin ayrı bir çiçek ile adlandırılması gerçekten çok ince ve anlamlıydı. Biz eğitimciler ise bahçıvanlarız. Ya o çiçeğe gerekli olanı verip büyüteceğiz ya da yanlış bakım vererek çiçek mezarlığımızı büyüteceğiz. Çiçeklerden Nilüferlere geldiğimde göz yaşlarıma hakim olamadım. Sanırım kendi çocukluğuma gittim kendimi okudum. Isırgan otu hele her zaman kıyamadığım öğrencilerdir. Tüm öğretmenlerin tiksinti ile baktığı okuldan göndermek için söylendiği ve çare aradığı çocuklar. Çok zor çocuklar ama bir o kadar da acı dolu hayatları olan çocuklar. Su marulları da aynı şekilde sürekli etiketlenen çocuklar. Öyle güzel benzetmeler ile anlatılmış ki her eğitimcinin okumasını isterim. Son söz kısmında da can alıcı bir hatırlatma yapmış Tuğba Hocam. Evet öğrencilerin hayatına dokunun ancak sizinde sadece tek bir hayatınız olduğunu da unutmayın. Teşekkürler hocam emeğinize sağlık.
Çocuklar ve Çiçek MezarlıklarıTuğba Coşkuner · Cezve Kitap Yayınları · 20191,937 okunma
·
937 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Tavsiyenle hemen edindim, en kısa sürede okunacaklar listesinde inşallah 🌺 İncelemeyi okuyunca iyice meraklandım.
MerveT
Gönderi Sahibi
Hadi inşallah bekliyorum yorumunu sabırsızlıkla 🥰💕
Elimdeki kitap biter bitmez hemen inşallah 💕🌺
MerveT
Gönderi Sahibi
Zeynep Hocam , Derya Hocam ikinizinde seveceğini düşünüyorum. Kalpleriniz öyle güzel ki her çocuk için ayrı atıyor buna eminim. O yüzden çocukları farklı çiçekler olarak okumak tam da sizlere göre ♥️♥️
Teşekkür ederim, ben de merak ettim. İlk fırsatta edinip okuyacağım.