İnsan Nedir ? || Mark Twain
Uzun zamandır aklımda olan ve gerçekleştirmeyi başardığım bir kitap okuma etkinliğinin mutluluğunu yaşıyorum.
Biz kendi aramızda değerlendirdik ve oldukça da beğendik ama bir de sizler için kendi yorumunu ekleyeceğim.
Kitap genç adam ve yaşlı adamın diyaloğundan oluşuyor.
Yaşlı adam:
İnsan bir makinedir. Kendi iradesi yoktur. ve otomatik olarak çalıştır düşüncesini savunurken
Genç adam:
İnsanın faziletleri vardır düşüncesini savunuyor.
Çoğunlukla genç adam kafasında olsamda yaşlı adamı haklı gördüğüm yerlerde oldu.
Ancak gerçekleştirdiğimiz tüm eylemlerin çıkar üstüne kurulduğunu ve en basit bir davranışta bile kendi mutluluğumuzu ön planda tuttuğumuzu savunması buna pek katılmadığım için beni bir nebze sinir etti. Çünkü duyguları bile o kadar devre dışı bıraktı ki insan olmamızın bir ayrıcalığı kalmadı.
Ucu çok açık ve düşüncemeye fazlasıyla sevk eden bir eser oldu.
.
Bir tek bu yayında başka öykülerinide yer verilmiş. Ama tahmin edeceğiniz üzere beni en çok etkileyen "İnsan nedir? Oldu. Alırken aklınızda bulunsun diye bunu da belirtmeden geçmek istemedim