Çocukken okumuştum. Bu hızlı okuma meselesi bana pek inandırıcı gelmiyor. Evet belli hızlara gelinebilir ama fotografik hafıza meselesi (var olduğuna inanmıyorum ama var kabul edelim) çalışarak yapılabilecek bir şey gibi durmuyor. Ayrıca bilgi, düşüncemizi çeşitlendirmek içindir. Düşüncenin sindirmediği bir bilgi yeterli vitamini düşünceye veremez. Halbuki bilgiden üretilir, bilginin amacı bilinmeyene gitmektir. Dedüksiyon, akıl yürütme budur. Bilginin bilgiyi doğurması için ise düşünmeye zaman ayırmak gerekir diye düşünüyorum.