Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Disney'in Sinderella, Uyuyan Güzel ve Pamuk Prenses gibi masalları yeniden ele alması bir tesadüf değildi -hepsi de kutsal dişinin halledilmesini anlatıyordu. Ayrıca Pamuk Prenses'teki sembolik elmanın -zehirli elmadan ısırık alan prensesin kendinden gecmesi- Havva'nın Cennet Bahçesinden kovulmasına açık bir gönderme olduğunu anlamak pek de zor değildi. Uyuyan Güzel'deki Prenses Aurora ise -şifreli ismi "Gül" idi ve onu kötü cadıdan korumak için ormanın derinliklerinde saklanıyordu -çocuklar için yazılmış bir kase hikayesiydi. Disney'in şirket imajına karşın, çalışanlarının eğlenceli bir yani vardı ve sanatçılar Disney ürünlerine gizli semboller karıştırmaya bayılırlardı. Aslan Kral filminin bir sahnesinde Simba'nın başının üstünde uçuşan toz taneciklerinin belirgin bir şekilde SEKS kelimesini oluşturduğu görülüyordu. Bunun pagan cinselliğine yapılan bir gönderme olmak yerine, çizgi film sanatçısının çocukça şakası olduğunu düşünse de, Disney'in sembolizm anlayışını küçümsememek gerektiğini öğrenmişti. Küçük Denizkızı'ndaki dini semboller tanrıça ile öylesine özdeşleşiyordu ki, tesadüf olması mümkün değildi. Küçük Denizkızı'nı ilk gordüğunde, Ariel,in denizin altındaki evindeki resmin, on yedinci yüzyıl sanatçılarından George dela Tour'un Tövbekar Magdalalı - yasaklı Magdalalı Meryem'e hürmetten yapılmış ünlü bir tablo- tablosunun aynısı olduğunu ve tüm dekorun doksan dakika boyunca açıkça İsis'in, Havva'nın, balık tanrıça Pisces'in ve tekrar tekrara Magdalalı Meryem'in kutsallığına sembolik göndermeler yaptığını fark edince nefesi kesilmişti. Küçük Denizkızı'na verilen Ariel isminin, Kutsal dişiyle güçlü bağları vardı ve İşaya Kitabı'ndaki kuşatma altındaki Kutsal Şehir ile aynı anlamdaydı. Ve elbette Küçük Denizkızı'nin dalgalanan kızıl sacları bir tesadüf değildi.
Sayfa 291 - ALTIN KİTAPLARKitabı okudu
47 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.