·188 syf.····Okunma: 08 Ocak 2022 05:52 Hamlet, neredeyse Dünya’nın her yerinde tiyatrosu oynanan bir klasik. William Shakespeare’den okuduğum dördüncü eser. Şiirsel bir yapıyla, kafiyeli olarak yazılmış olmasına rağmen, bir çok satır derin anlamlarla dolu. Bu kadar ince bir kitaptan bu kadar fazla alıntı yaptığım olmamıştı sanırım.
Konu olarak en basit tabiriyle “bir intikam hikayesi” denebilir. Fakat kullanılan karakterlerin ifade ettikleri duygular, alıntılar, metaforlar, kullanılan dil, işi acayip bir seviyeye taşıyor. İçerisinde ufaktan aşkta işleniyor diğer yandan kalleşliğin kitabı yazılıyor. Dostluk, sevgi de var entrika da var. Oldukça zengin, bir eser.
William Shakespeare roman yazarı olaysaydı, nasıl bir şey olurdu çok merak ediyorum doğrusu.
İyi okumalar