(!!!Azıcık spoiler içeriyor :):))) Şiddetle tavsiye ediyorum. Aslında günümüzü, insanlığı ne güzel özetliyor. kitapta şöyle bir kısım geçiyor. Körlük dünyaya salgın halinde yayılıyor ve bulaşıcı. Dolasıyla bütün insanlığı karantinaya alıyor. Kimse göremez hale geliyor. Bunlar bir koğuşun içinde karantinadayken bir tanesinin tuvaleti geliyor. Çıkıp tuvaleti bulmak istiyor ama göremiyor sonra aklına bir şey geliyor. İşte insanın çirkin yüzüde burada başlıyor. Şöyle diyor, buradaki herkes kör şuraya yapsam kim fark edecek? Gidiyor hemen oraya yapıyor. Sonra tuvaleti gelen her kör, o kokuyu referans alarak oraya tuvaletini yapıyor ve orada korkunç bir pislik birikiyor. İşte toplum böyle bir şey ayıpladığı şeyleri normalleştiriyor zamanla.