Puan vermedi·256 syf.··
2022 1. kitabı
·
24 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2022 16:39
Uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı hatta bir kaç defa elime alıp ilk 10 sayfasından sonra bırakmışlığım bile var. 1k incelemelerinin birinde "otobiyografi değerinde bir kitap olduğu" ile ilgili olan paylaşım sayesinde elime alıp okumaya başladım ve bitirdim. Bazı kitaplar doğru zamanda okunduğu zaman insanın hayatına dokunabiliyor.Bu kitapta benim için öyle oldu. Başka zaman okusam bu kadar etkilenmezdim sanırm -BİR MİKTAR SPOİLER İÇERİR- Macide ve Ömer'in hikayesinden.Okudukça kendime pay çıkardım. Macide'nin kader denen kurguda hesapsızca savrulup gidişi, yarını düşünmeksizin aldığı kararlar, asiliği kendi içindeki çelişkileri ,ç ekimserliği.. Hepimizin hayatının bir döneminde "Macide" olmuşluğu var sanırım. Ömer'in kendini bilmez arayışı, yirmili yaşlarındaki herkes hissettiği bir arayış değil mi? Hatta ve hatta aranan şey bulunduğunda aslında eksik olanın o olamadığını fark edilir. Kitabın benim için en can alıcı sözü şuydu; "İçimizdeki şeytan pek te kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok...İçimizde aciz var..Tembellik var... İradesizlik,bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey; hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var..." Diliyle,konusuyla gerçekten güzel bir kitaptı. İlerleyen zamanlarda kaçırdığım detayları yakalayabilmek için tekrar okuyabilirim.
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma
·
256 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.