Kitabın konusunu bilmeden kitaba başladım. Gölge serisinin ilk kitabı, 3 kitaptan oluşan bir seri genel olarak geriye dönüp baktığımda kitabı beğendim ama eksi yönleri tabiki de vardı mesela kitapta bir olay var baş karakterimizin yaptığı bunu yapıyor ama nedenini bize açıklamıyor sadece gerekçe olarak bunu yapmam gerekiyor şuan anlıyorum neden yapmam gerektiğini diyor ama bize o nedeni kesinlikle açıklamıyor kafamda o yönden birkaç soru işareti kaldı. Kitapta diyaloglar çok azdı gerçekten betimleme çok fazlaydı ama bu beni rahatsız etmedi yani çoğu kitapta betimleme okurken sıkılırım yazar kendini tekrar eder ama bu kitapta öyle değildi betimlemeler uzun olmasına rağmen okurken rahatsız etmedi. Yaratılan dünyayı da beğendim karakterler de hoştu özellikle Homunculus'lar baya özgün karakterlerdi yazarımızın Felsefeye ilgi duyduğu ve bu yönde araştırmalar yaptığı belli ayrıca sonu gerçekten de efsane bitti yani böyle olacağını gerçekten tahmin edemedim sonu beni baya şaşırttı şuan düşünüyorum acaba bundan sonra ne olabilir nasıl bir dünya yaratılabilir diye seriye kesinlikle devam etmeyi düşünüyorum.