Başından ifade edeyim: Mevcûde'nin Çekilmez Hoppalığı'nın ne olduğunu merak ederek başlamıştım. Gel gör ki kitap beni, en sevmediğim duyguya her sayfasında muhattap etti: Narsizm. Bencilliğin hat safada olduğu, her türlü hırsızlığın haklı sebeplere dayandırılarak övüldüğü dahası hayranı olduğum sanatın her dalına dair ortaya konulan farklı görüşlerin yer aldığı bir kitap. Senin olmayacak olana ısrarla uzattığın o elin, hep senin mi kalacak sanıyorsun, insanoğlu? Bilmiyorum. Dahası işlenen konular içerisinde mitlere de yapılan atıflar, kitabın anlam dünyasını genişletmiş. Sevmediğim karakter yapısına sabırla maruz kalmayı öğretti bu kitap bana. Sevmedim diyemem. Körü körüne yazar hayranı olmak halini bi' düşündüm ama... Minnet duyuyorum efendim...