Kitap, "Körlük" kitabının devamı olarak yazılmış ancak kurgu ve sürükleyecilik olarak yanına yaklaşamaz. Özellikle giriş bölümü çok fazla betimleme içerdiği için insanı sıkıyor. Geri kalan kısımda biraz ilerlerse de konudan çoktan kopmuş oluyorsunuz. İyi çekilmiş bir dizi sezonundan sonra gelen sıkıcı sezon finali gibi sadece kitap bitsin diye okuyorsunuz.