Kitabı ve yazarının yaşadığı çocukluğundan evlilik yoluna kadar olan hayat hikayesini beğenmedim.Üzülerek söyluyorum ki kitap edebi anlamda hayatımıza çok şey katacak nitelikte ama içeriğinin gerçekliği hususunda acı verici.
Kafka'nın hayatını bu denli etkileyen baba egosu ,sadece kendini değil tüm aileyi ,çevresini etkileyecek derecede.
Psikolojik anlamda tüm değer yargılarını ,yaşadığı baskı, üslup ve model olma algısına göre şekillendiren Kafka ,güzel bir eser bırakmış bizlere...dikkat edin demiş...ben oldum siz olmayın demiş...kendi özgür iradenizi olumsuz yönde etkileyen her ne olursa olsun bilinç çemberinizin içine almayın demiş ...daha çok şey söylemiş babasına yazdığı mektupta tavsiye ederim iyi okumalar.