·152 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Ocak 2022 23:51 Kısaca kitaptan bahsetmek istiyorum. Hayvanlar insanlarla sürdürdükleri hayatta köle gibi kullanıldıklarını düşünüp daha rahat bir hayat yaşamak için bir baş kaldırış yapıyorlar. Bu duruma onları teşvik eden hayvan ise yaşlı ve tecrübeli bir domuz. O domuz kısa sürede ölüyor ve baş kaldırış sonrasında domuzlar en zekiler olduklarını düşünülerek diğer hayvanlara yol göstermeye çalışıyorlar (aslında onlar böyle zannediyorlar). İlk etapta güzel bir yönetim kuruluyor hayvanlar çalıştıklarının karşılığını misliyle alıyor ve adaletli bir düzen kuruluyor. Lakin insanların içinde olduğu gibi hayvanların içinde de ben duygusu ve daha fazlasını isteyen, üstün olma peşinde davrananlar oluyor. Tabiki sonrasında insanlara baş kaldırdıkları düzenden daha kötü bir düzen içinde yaşamaya başlıyorlar ve domuzlar hayvanlar üzerinde kendilerine adeta bir krallık ilan ediyorlar. En kötüsü de hayvanlar güzel ve süslü laflarla, biraz da alttan alttan korkutmayla denilen her şeye boyun eğiyorlar.
Belkide her şeye inanmaya onları iten çaresizlik ve hayal kırıklığıdır. Hatta hayal kırıklığını yaşamak istemedikleri için olan biten her şeyi görmezden gelmişte olabilirler.
Pek kısa olmadı ama incelememi kitaptan küçük bir alıntı ile sonlandırayım :)
" Onca umudun onca emeğin karşılığı bu olmamalıydı."
Hayvan Çiftliği
Keyifli okumalar :)