benim bir kaç tane var abi, en az 10 yıllık, suratına bir tane sebepsiz yere geçirsen neden diye sormaz, boş boş güler :D bana yapılsa ben de gülerim :D tanıştığımız yaştayız onlarla hep
Her arkadaş bir eksikliği tamamlar. Kişide ne kadar eksiklik varsa o kadar çok arkadaş edinme çabası içerisinde olur. Genç yaşta bu eksiklikler çoktur, yaş aldıkça kendimizi tamamlamaya çabalarız. O yüzden gençken çok olan arkadaş sayısı, yaş ilerledikçe azalır.
Evet, bir alt yorumumda da ifade ettiğim gibi, insan kategorize ederek ilerliyor ve belli kriterlere göre hareket ediyor. Ve yaş ilerledikçe kısmını da çok doğru görüyorum. Çevre gitgide daralıyor, ama daha kaliteli olmaya başlıyor...
Dunbar Sayısı ilkesi maksimum 150 diyor ve onun üstünde olan insan ilişkilerinin ne tür bir kategoriye, işleyişe girdiğini epey ele alıyor. Bakalım, bu eserde de bunu detaylıca anlatacak ve 'Hiper Birey' sürecini de ele alacak mı (?) okuyarak göreceğim.