zaman zaman beni zorlayan bir kitaptı zorlanmamin sebebi verilen mesajların derinliği ve onlar üzerine düşünmek istememdi.Oscar wilde bize ruhu o kadar güzel anlatmış kii hayran olmamak elde degil. kitapda lord henryi doriani anlamaya calisan onu bir psikolojik denekmis gibi gören ve aslında ruhundaki temel degisimi baslatan ve onun kendi güzelliğinin farkına varip kibirlenmesine yol açan bir karakter olarak görüyoruz. Lord Henry hayatımızda bize sürekli tavsiye veren ve bazen farketmeden bizi zehirleyen çevremizdeki insanları temsil ediyor bence. Ama buna rağmen beni etkileyen karakterlerden biriydi. Dorian Gray'e gelirsek suç işleyen yada yalan söyleyen her insanda bulunan o korku onun en başında ruhuna işlenmişti zaten. Başta güzelliğinin yok olacağından korkmustu dorian daha sonra lord Henry in onun zihnine ektiği düşüncelerden korktu tablosundan korktu, ruhundan korktu ve en sonunda kendi güzelliğinden ve günahlarından korktu. Oscar wilde bize dorian gibi kendi güzelliğinin farkında olup kendine hayranlık duygusu en üst safhada olan saf güzelligi simgeleyen bir karakterin nasıl hayran olduğu o kendi güzelliğinden tiksinecek ve korkacak hale geldiğini, saf kötülüğü ve kibri temsil eden bir canavara dönüştüğünü anlatıyor bu romanda. Ve öyle mesajlar veriyor ki oturup saatlerce bu kitap hakkında düşünmeye kalksak belki de Dorianin Henryden aldığı o kitabi okuduğu zamanki gibi onun tabiriyle saatlerce oturup bu tehlikeli düşüncelerle boğuşuruz