9/10
·512 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2022 22:58
Öncelikle kitabı aşırı beğendim.Türünün hakkını gerçekten vermiş. Tess Gerritsen zaten sevdiğim ve okuduğum bir yazardı. Fakat bu kitabı okumayı uzay konulu kitapların çoğunu klişe bulup beğenemediğim için hep ertelemiştim. Ve okumaya karar verdiğimde ise daha önce okumayı reddedip ön yargılı davrandığım için kendime kızdım. Kitabın konusu; uzayda başlayıp tüm Dünya'yı tehlike altına alan bir virüsün, ya da bir salgının çünkü tam olarak ne diyeceğimi bilmiyorum, NASA'da diğer şirketlerde büyük bir gerilime sebep olması ve olayların oldukça hızlı, akıcı, sürükleyici ve bir o kadar da korkutucu bir şekilde gelişmesi diyebilirim. Normalde yazarın, Tess Gerritsen'in, tarzı olmayan bir konu aslında. Genellikle gerilim-polisiye ya da suç-polisiye diyebileceğimiz türler yazan ve bu türlerde eser verirken de kendi bölümleri olan antropoloji ve tıbbı kullanan bir yazardır kendisi. Fakat bu romanı yazarak hem kendini hem de okurlarını şaşırtmayı başarmış. Doğrusunu konuşmak gerekirse kitabın giriş kısmı, ilk bölümü, çok dikkatimi çekmedi. Hatta biraz silik buldum diyebilirim ki bu da kitaba karşı anlaşılan çok güzel bir kitap değil, bakışı kazanmamı sağlamıştı ilk başlarda. Fakat bir on ya da on beş sayfa okuduktan sonra kitabın gayet sardığını fark ettim. Özellikle 'Kalkış' bölümündeki, yani giriş kısmından sonraki asıl olayların başladığı bölüm, ters köşeler çok güzeldi. En sevdiğim karakter Emma oldu. Ve özellikle Emma ile Jack'in ilişkisini çok beğendim. Ayrıca kitaptaki her şey gerçek bilgilerden oluşuyor. Ve kitabın yazılmasında NASA'nın, Johnson Uzay Merkezi'nin, astronotların ve uzay merkezlerinde çalışan diğer tüm mürrettebatların katkısı da var. Bir sürü mesleki terimler geçiyor romanda. Okurken aynı zamanda da öğrendim. Çok araştırma yaparak okumam gerekse ve bu da okumamı biraz yavaşlatıp kitabı bitirmemi ertelese de yine de bu kadar bilgi dolu bir roman olması güzeldi. Sonsuz uzay hakkında, hastalıklar ve mikroorganizmalar hakkında ve uzay meikikleriyle astronotlar hakkında birçok bilgi ednindim. Son olarak roman, gerçekten beni çok ama çok etkiledi ve içindeki olay gerçekten yaşanabilme ihtimali olduğu için beni ölümüne gerdi. Çünkü malum COVİD-19 gibi bir salgın ve onun mutasyonlarıyla yaşıyoruz bugün ve bu virüsün de yaşanabileceğini bundan iki sene önce bize biri söylese ve hayatımızın neredeyse tamamen kısıtlanıp birçok zorluk ve ölüm ile karşı karşıya kalacağımızı da belirtse muhtemelen ona inanmazdık. Fakat işte buradayız ve bu aptal olay yaşanıyor. O yüzden romanda anlatılan salgın da belki bir gün gerçekleşebilir ve işte bu yüzden bu korkutucu. Ki zaten, bana göre, birini kokutmak istiyorsanız ya da ortaya bir korku unsuru çıkarıp bununla bir eser yaratacak ve bu eserin alıcısını da korkutmayı planlıyorsanız, kesinlikle gündelik, fani, yaşanabilecek bir korkuyu konu edinmelisiniz. Çünkü bence gerçek korku, gerilim budur. Kitabın sonu biraz sıradan ve tahmin edilebilir bitti diyebilirim ki bu da beni biraz üzdü. Ve bence devamı gelebilecek bir kitap gibiydi. Kısacası beğendim.
1000Kitap
YörüngeTess Gerritsen · Martı Yayınları · 20203,380 okunma
·
51 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.