·520 syf.····Okunma: 01 Şubat 2022 00:48 · Herkese merhaba yaklaşık 3-4 günde bitirdiğim başından sonuna kadar harika bir kitaptı,çok şey yazmak istiyorum kitapla ilgili SPOİLER İÇERİR.Öncelikle en alt tabakadan burjuva kesimine kadar sırf bir kızı sevdiği için öğrenmeye sevdiği kıza layık olmak için gece gündüz okumaya kendini geliştirmeye çalışan kahramanımız martın eden ve sevdiği kız ruth. Martin eden kendini bildiğinden beri çalışmakta ve ilkokul eğitimini bile tamamlayamayan sevdiği kızı tanıyana kadar ne yapacağını bilmeyen bir gençti Ruth’u tanıdığı andan itibaren sevdiği kıza layık olmak için deliler gibi kitap okuyan dil bilgisi çalışmaya başlayan bişeyler başarmak için bir nedeni olan bir adama dönüşmeye başlamıştır. Kitapta kahramanımızın nasıl geliştiğine hayran kalacaksınız benim en çok etkilendiğim durum olabilir, ama bi yandan da martin geliştikçe inanılamaz bir şekilde artan egosu ve insanları bilgisiyle ezmeye çalışması yapılan sanatı küçümsemesi beni yavaş yavaş martin’den uzaklaştırmaya başladı “Alexander pope’un dediği gibi öğrenmenin azı tehlikeli bir iştir ilham pınarından içeceksen ya kana kana iç yada tadına bile bakma hiç” tam'da martin’i anlatan bir söz bilginin altında yavaş yavaş ezildiğini hissettim okurken. KESİNLİKLE OKUNMASI GEREKEN MÜTHİŞ BİR KİTAP HER ANI HER KELİMESİ HER CÜMLESİ ETKİLEYİCİ VE SÜRÜKLEYİCİ.