Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Türk sineması bireyleriyle, kurumlarıyla, hiçbir ülkenin sinemasında benzerine rastlanmayan ekonomik yapısıyla, çalışma düzeniyle ya da düzensizliğiyle garip bir dünyayı oluşturmaktadır. Örneğin 1974 yılından başlayarak altı yıl süren "seks filmleri furyası" ülke çapında bir seyirci patlaması meydana getirir. Bu izleyici topluluğu genelde lümpen kesimdir. Sokaktaki seyircidir. Sinema salonları sahipleri ve işletmecileri bir "altın çağ" yaşarken, yıllar öncesinin has seyircileri olan "aile"yi ise sinemadan kaçıracaktır. Söz konusu türün ilk filmi Oksal Pekmezoğlu'nun yönettiği, İtalyan seks güldürülerinin esintilerini taşıyan "Beş Tavuk Bir Horoz'la gündeme gelmesine karşılık, furyanın asıl bombası "Kuş Çıkacak Civciv Çıkacak" adlı filmdir. Nazmi Özer'in yönetmenliğini yaptığı bu film gişe rekorları kırar. Seks komedileri furyası özellikle de bir çeşit "sinema duvar edebiyatı"m anımsatan garip isimli filmlerle büyük sayılara ulaşır. Örneğin "Kartal Pendik Gittik Geldik, Vur Davula Tokmağı", "Beş Dakikada Beşiktaş", "Yakalarsam Severim", "Oh de Yavrum Oh de" gibi... Hamur yoğurur gibi kadınlarla abartılı bir şekilde sevişen erkeklerin ve giderek kadın bedenlerinin aşağılandığı, erotik sinemadan uzak bu düzeysiz filmlerin kadın yıldızları Arzu Okay, Zerrin Egeliler, Zerrin Doğan, Dilber Ay, Melek Görgün, Figen Han, erkekleri ise büyük bir çoğunluğunu tiyatro oyuncularının oluşturduğu Ali Poyrazoğlu, Aydemir Akbaş, Mete İnselel, Sermet Serdengeçti, Hadi Çaman, Alev Sezer, İlhan Daner’dir. Bu dengesiz tırmanış pornografiye dönüşmesiyle son bulur. Çünkü olaya emniyet kuvvetleri ve ahlak zabıtası el koymuştur.
·
177 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.