8/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2017 12. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Nisan 2017 21:13
George Orwell'ın okuduğum ilk kitabı ve iyi ki okumuşum diyorum.Kitapta, bir çiftlikte yaşayan hayvanlar, kendilerine zulmeden, emeklerini sömüren çiftlik sahibini domuzların planıyla ve çiftlikteki hayvanların desteğiyle devirip, yönetimi ele geçirirler. Amaç; eşit ve daha iyi koşullarda yaşayabilmektir. Başta her şey iyi gider. Her hayvan gücünün yettiği kadar çalışır, güçsüz ve zayıflar korunur. Hayvanlar oldukça mutludur çünkü sonunda insan zulmünden kurtulmuştur. Zamanla domuzlar, diğer hayvanlardan üstün olan zekalarını ve yönetme becerilerini kullanarak yeni yasalar koyar ve üstünlüğü ele geçirirler. Bu durumu, onların iyilikleri için yaptıklarına hayvanları çok güzel inandırırlar.Eşit bir hayat için başkaldırmış olan hayvanlar için bir şey değişmez. Domuzlar yönetici, diğer hayvanlar yine işçi muamelesi görür. Hayvan Çiftliği sosyalizme, Stalin Dönemi' ne ve çarlık devrimine yapılmış bir eleştiridir. Ama aynı zamanda bugünü ve bugünün sistemini de tahmin edip eleştirmiş gibi. Orwell yine öngörüsünü konuşturmuş. Diktatör yönetimi, kokuşmuş düzeni, eşitsizliği, adaletsizliği,ayrımcılığı,sömürüyü net bir şekilde görüyorsunuz kitapta. Yazar öyle başarılı betimlemeler yapmış ki kendiniz yaşıyorsunuz ve kitap içinize o kadar güzel işliyor ki yapılanlara sinirleniyor,hayvanların çektikleri için üzülüyorsunuz.Aslında bir nevi kitapta kendi halimize üzülüyoruz.Çünkü kitap yaşadığımız dünyaya farklı bir noktadan ayna tutuyor.Ayrıca tıpkı yaşadığımız dünyada ki gibi kitapta da körü körüne mutlak bir inançla, sorgusuz sualsiz biat eden koyunlar okuyucuyu çıldırtıyor.Domuzların adaletsizliği, emek hırsızlığıysa iki kat çıldırtıyor. Velhasılıkelam çok güzel bir kitap, kesinlikle okuyun.
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,7bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.