Puan vermedi·208 syf.··
2022 20. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2022 21:15
Nedense Oğular anaya, çok düşkün olurlar. Annem Hakkında da bir oğulun Demas hastası bir anneyi gençlik yıllarından ölümüne kadar yaşadıklarını anlatır. Sık Sık Hasta anneyi ziyarete gider gidemediği anlarda da telefonla arar. Annenin geçmişini oğuldan dinlerken bir yanda da geçmişte yaşayan anneden olayları bugün oluyor gibi izleriz. Elbette tüm hastalıklar kötüdür ama zihinin gidiş gelişleri ve sonrada tamamen karanlığa gömülmesi ise hem onun için, hemde yanındakiler için korkunçtur. Aslında çoktan ölmüş biri ile uzun süre beraberlik sürer. Gerçek anlamda öldüğünde ise çok can yakmaz gidişi. Sadece bir burukluk olur artık onun nefes almadığını yatağında değil toprağın altında yatığını bilirsiniz. Hala nefes alıyorken dünya için gerekli olan fazlalıkları olan malları yağma edilirken hasta sadece çaresizce izler, eşyaları giderken onlardan hastaya kalan ise sadece hatırlayabildiği anılarıdır. Annem iki defadır bana şunu diyor: Cenazeden beri seni göremedim, özledim seni! Annem cennette yaşıyor. Gerçekten bambaşka bir yerde, çünkü ailenin bütün ölmüşleriyle buluşuyor, onlarla dakikalarca konuşuyor ve bizi onların canlılar arasında var olduklarına inandırıyor. Peki ama beni neden ölüler kervanına dahil etti? Bensiz yaşamak istemiyor ve gözü açık gördüğü rüyalarına, sonunda bizi güldüren halüsinasyonlarına beni de yanında götürüyor. Sh. 171 Okurken hep sordum kadınlar neden hep diğer kadının düşmanıdır anne kız anlaşamaz gelin kaynana anlaşamaz ve size sizin paranızla bakan bakıcı kadında anlamaz sizi. Kadınlar kadınları anlamak istemezler çünkü aynalarda sadece kendilerini görmek isterler. Evdeki büyük aynada da annenin öldüğü gün duvardan düştü ama kırılmadı bir kadın onu örtü ile örttü müslüman geleneğinde cenaze günü ayna kapanırmış. Hayat kime ne sunar bilemeyiz. O yüzden çok fazla hırsa gerek yok.
Annem HakkındaTahar Ben Jelloun · Kırmızı Kedi · 201632 okunma
·
208 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.