Puan vermedi·208 syf.··
2017 12. kitabı
"Unutamadım" acı dolu harflerin toplamı tek bir kelime, tek bir cümle... Bir cumleye sığabilen sayfalar dolusu anının hatırına bir söylem işte. "Unutamadım." "Sahi saysak kaç özlem çıkar içimizden?" diye soruyor sormasına da cevabı olan varsa buyursun, ben veremedim. "Unuttum" diyebilmenin güvenli limanına sığınmak kolay geldi, unutulmazlıklarını bildiğim halde. Dünün, bugünün, yarının toplamı bir ben ederken, neydi şimdi bu kaçış hallerim, bilemedim. Neyse dedim ya cesareti olan buyursun, haykırsın "Unutamadım". Aşıktım Hatırlamıyorumu okuduktan sonra sevgili Caner'den uzun soluklu bir şey okumak istediğimi söylemiştim. Öyle de yaptım. "Unutamadım" konusu ve kurgusuyla dünle var olma savaşı. Bir insan dününden , anılarından ne kadar soyutlanabilir ki? Soyutlanamaz. Bu roman da bunun kanıtı bir yerde. Dünden uzaklaşmak isterken bugünü öldürenlere bir ders... Oysa dününde her ne varsa bugünkü seni yarattı ve bugün hayatında olanlar da yarınki seni yaratacak. İşte tüm mesele burada. Sen, her şeyinle olduğun gibi güzelsin. Elbette acıların olacak, elbette keşkelerin olacak. Varsın olsun. Onlar olmadan nasıl olgunlaşacak ruhun? Barış artık, kucaklaş geride bıraktığın her ne varsa. İtiraf et "unutamadım" de gerekiyorsa. Belki yarın her şey için çok daha güzel olur ne dersin? Kitapla ilgili birkaç noktaya daha değinip kaçıyorum. Kitabın ilk birkaç bölümünde kitabın ruhuna bürünemeyip ilerlemediğini düşündüğümü özür dileyerek itiraf etmeliyim. Bu da sakin kafayla okunan kitapların insanın içine ne kadar sinebileceğini gösterdi bana. Neymiş, her yerde kitap okunmazmış. Az kalsın "Unutamadım" için yanlış şeyler düşünecektim. Kitabı tekrar okudum ve cok beğendim. Baş karakter Onur'la yıldızlarımizın barıştığı pek söylenemez, bağımlı ilişkilere duyduğum önyargıdan olsa gerek. Ama Joanne ile diyaloglarında da düşüncelerine hayran kaldım diyebilirim. Kitap içerisindeki trajediler okurken içimi üpertmeye yetti. Fazlaca üzüldüm. Hüzünlü şeyleri sevdiğim doğrudur. Kitaptaki bağlantılar çok güzeldi. Özetle, akıcı, anlatımı hoş bir kitaptı. Okuru bol olsun. Keyifli okumalar sizlere de... TAVSİYEMDİR... #kitap #kitapkurdu #bookstagram #oykuhane #unutamadim
UnutamadımCaner Yaman · Hayy Kitap · 2016412 okunma
·
43 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.