Puan vermedi·408 syf.··
2022 14. kitabı
#okudumbitti #AndreGide #Kalpazanlar #402sayfa #ŞubatAyı1ciKitap Selam canlar. 400 sayfalık kitabı 8 günde bitirmişsem bu o kitabın ne kadar beyin yakan bir kitap olduğunun en birincil kanıtıdır. Ben ne okudum böyle bilmiyorum. Bir kere şunu söylemek isterim bu kitabı okuyacaksanız ciddi anlamda çok kitap okuyan biri olmanız şart. Neden derseniz kitapta bahsedilen birçok eser var ve onları okumadıysanız bazı şeyler havada kalacaktır. Bende de öyle oldu. İlerde tekrar okuyacağım ama önce not aldığım kitapları okumam lazım. Kitap özelinde bu yüzden yorumumu kısa tutacağım ve beni kalbimden yakalayan alıntıları paylaşacağım yalnızca. Oldukça uzun olacak ama inanın bir o kadar da altını çizdiğim ama çok uzun olduğu içim paylaşmadığım alıntı kaldı kitapta. "Öyle ya, önlenemeyecek olanı yasaklamak neye yarar? Bir kitabı yasak edersin, çocuk gizli gizli okur. " Peki o kitapları okumasını nasıl önlersiniz. Cevabı kitapta. Gerekliliği tartışılır tabi. "Kocasının istediği bu erdem içinde kendini tutsak gibi gördüğünü, boğulduğunu, şimdi işlediği suça değil de buna pişman olduğuna üzüldüğünü nasıl söyleyebilirdi ona" kitapta en çok irdelenen konu başlığı "erdem". "Bir yazarda bulunması gereken bütün nitelikler var sizde. Kendinizi beğenmişsiniz, ikiyüzlüsünüz, hırslısınız, değişkensiniz, bencilsiniz" evet evet bu niteliklere sahipseniz hemen yazmaya başlayın ben demiyorum Andte Gide demiş ‍️ "Düşünceleri ne kadar yoldan saparsa o kadar fazla sarılırlar ahlaka, o kadar ki, kimi özgür düşünceleri sofulukta herkesi gölgede bırakır" nasıl da gündeme dair bir söylem demeden geçemiycem "Ya kadınları sevmeyi seçmeli ya onları tanımayı, ikisinin ortası yoktur" buna yorum yapmayacağım, çünkü ikisinin ortası yok "On beş yirmi yıllık evlilik sonunda, eşlerin gittikçe artan karşılıklı soğumaları. Sevdiği ve sevilmek istediği sürece, seven kişi olduğu gibi görünemez, üstelik ötekini de görmez. Süslediği, tanrılaştırdığı, yarattığı bir yüce sevgili görür onun yerine." alıntının arkasından şöyle bir cümle geliyor " Aşkımızın kendisine de, bana da sürekli bir mutluluk sağlayamayacağına inandırmaya çalıştım onu" ne kadar gerçekçi değil mi? "İnsan ruhu sofuluğa gömüldükçe, gerçek duygusunu, gerçek zevkini, gerçek gereksinimini, gerçek aşkını yitirir" "Ufak şeylerde sadık olan, büyük şeylerde de olacaktır" bayıldım bu söze. Çok doğru "Elbette, güçlü bir kafanın kaçamadığı zindan(düşünsel zindan) yoktur. İnsanı başkaldırıya yönelten hiçbir şey kesin olarak tehlikeli değildir" düşünsel zindan. Ne derin bir tanımlama değil mi? "Gelecek piçlerindir. Ne büyük bir anlam vat şu sözde. Doğal bir çocuk. Ancak bir piç doğal olabilir" ay ne kadar saçma bir teori diyorsanız bende derim ki önce kitabı okuyun ve açıklamasına bir bakın. Şekillendirme, yönlendirme vb. Çocuklarımızı nasıl yetiştiriyoruz???? "Hasta, nedenin bilincine erdi mi yarı yarıya iyileşmiş demektir" Bunu benden iyi kim bilebilir dostumm. "Bir ışık çizgisi kirli bir suyu nasıl durultursa açık bir bakış da bilinci öyle aydınlatır, ben buna inanıyorum" bende inanıyorum dostummm "İyilikler karşılıkları ödenebildiği sürece iyidir" ah nasıl da anlamlı bir cümle yine. İyilik yaptığınız kişiden nankörlük gördüğünüz an o iyiliğin nasılda anlamsızlaştığını, değersizleştiğini düşünsenize.. "İnsanları tutkular yönetir, düşünceler değil" "Tam göründüğü değerde olmak, değerinden fazla göstermeye çalışmamak. Aldaymak isyer insan, görünüşle öylesine uğraşır ki en sonunda kim olduğunu bilmez olur" yapay olan herşeye karşıyım demiyor mu sizce de? Öyleyse bir adamın yuları karısının eline vermesinin her zaman zayıf yaratılıştan ileri gelmediğini anlamışsınızdır kuşkusuz" Yular demeyeydin iyiydi "Kocalarına ancak gönülsüzce razı olanları tanıdım. Gene de zavallı adam kısmetini başka yerde aradı mı kızarlar" yorumsuz. "Birkez, yasadışı bir çocuk. Onun yaşında bir çocuk işlemedik ayıp bırakmadıkça evden kaçmaz" hımm ya bu bir önyargıysa!!!! "Kendimi öldürmedim diye ölmüşlüğüm azalmadı" beyin yakan cümleler de bugün "En üzücü yokluk, yani kişilik yokluğu, gizlidir,ancak yavaş yavaş çıkar ortaya" "Herkesin hile yaptığı bir dünyada, gerçek bir insan şarlatan gibi görünür" napalım yani yaşasın şarlatanlık "Hedefsiz yaşamak, kendimizi serüvenin eline bırakmaktır" "Babamın imanı bizim geçim yolumuz. Hepimiz babamın imanından geçiniyoruz. Bu durumda babama gidip de gerçekten imanı olup olmadığını sormak, pekte nazik bir davranış olmaz heralde" yehhh amannn nasılda bir ülkem insanının özeti bir cümle. Bayıldımmm "Evet, en içten yanım budur danıyorum, erdem denilen her şeye karşı dehşet ve nefret" Bu alkışların hepsi kitaba.
KalpazanlarAndré Gide · Can Yayınları · 2020858 okunma
·
1.014 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.