Kendi iç dünyasında doğru ve yalan arasında gidip gelen kahramanımız; içindeki çatışmayı, savaşını, yengisini, yenilgisini, olayların kendinde bıraktığı etkiyi aktarmıştır.
Yeraltında kırk yıl sesini çıkarmadan oturmasına oturur da, yeryüzüne çıkınca konuşur, konuşur, konuşur...Ama yeter artık; "yeraltından" daha fazla yazmak istemiyorum. Oysa kahraman, çamuru örtebilirdi; inanın, bunlara dayanabilirdim, o kadar fiziksel cesaretim vardı; ama o kadar ruhsal cesaretim yoktu...
"Soylu arzularımızın yerine getirilirse bunun bizi daha kötü duruma düşüreceğini biliyoruz."