Filibeli Ahmet Hilmi'nin, Osmanlı Devleti'nin yıkılış döneminde yazmış olduğu, iki eserden oluşan bir kitaptır. Her iki eser de çağrı (seslenme) şeklinde yazılmıştır. Sade dili ve akıcılığı sayesinde bir çırpıda okunacak eserlerden biri olduğunu düşünüyorum. O dönemde yaşamış insanların düşüncelerini okuduğumuz kitapların bu şekilde artması beni çok daha mutlu ediyor. Bu tür çalışmaların devamını canı gönülden destekliyorum.