Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Ek B. Uygulamalı Hazbilim BONNOT ÇETESİ vejetaryendi ve sadece su içiyorlardı. Her ne kadar pitoresk de olsa, kötü bir akıbetleri olmuştur. Sebze ve su, kendi başlarına mükemmel şeyler olsa da –saf zenden ibaret – şehitlik mantığıyla değil bir tezahür olarak tüketilmelidir. Radikal pratik olarak nefsin inkârı, Leveller dürtüsü, binyılcı bir kasvet tadında – ve Sol’daki bu eğilim neo-püriten köktencilik ve son on yılın ahlakçı tepkisiyle aynı tarihi membadan besleniyor. Yeni Çilecilik, ister anoreksiye yakalanmış sağlık-hastaları, ister ince dudaklı polis sosyologları, ister şehir merkezinin Yeşilaycı nihilistleri, ister köylü hödüğü faşist baptistler, ister sosyalist torpidolar, ister uyuşturucu karşıtı Cumhuriyetçiler olsun... her halükârda harekete geçirici güç aynıdır: hınç. Çağdaş sofuca ikiyüzlü anestezi karşısında koca bir atalar galerisi inşa edeceğiz; kötü bilince karşı mücadele yürüten ama nasıl parti yapılacağını bilen kahramanlar, güler yüzlü bir gen havuzu, nadir ve tanımlaması güç bir kategori, sırf Hakikat peşinde değil hakiki zevklerpeşinde de koşan büyük zihinler, ciddi ama ağırbaşlı değil, güneşli tavırlarıyla miskinleşmemiş bilakis keskinleşmiş, parlak zekâlı ama çarpık değil. Hazım sorunu çekmeyen bir Nietzsche düşünün. Ne ahı gitmiş vahı kalmış Epikürcüler ne de şişko Sibarisliler[96]. Kökleri görkemli bir gerçeklik ibadullahında yatan bir nevi manevi hazcılık, hakiki bir Zevk-ü Sefa Yolu, hem asil hem de mümkün bir iyi yaşam tahayyülü.
·
50 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.