Çocuk kitabı denilince nedense insanlarda şöyle bir küçümseme, yok ben onu okumayayım durumu oluyor. Yetişkin arkadaşlar çocuk kitabı okuyunuz. Hatta çocuklarınıza, kardeşlerinize, sevdiklerinize hediye etmeden önce mutlaka siz okuyunuz.
Örneğin Hayalperest... Nasıl güzel bir kitap anlatamam. Pablo Neruda'nın çocukluğunu hikayeleştirerek anlatıldığı bu romanda tüm engellemelere karşı hayal kuran bir çocuğun dönüşümünü izliyorsunuz. Üstelik içinde öyle merak uyandırıcı öğeler barındırıyor ki... Mesela ben Şili'nin tarihini, orada yaşayan yerlilerin nasıl bir soykırıma uğradığını, Pablo Neruda'nın ölümünün ardındaki gerçekleri araştırmak istedim. Yerel diller, tabiat ve daha bir çok şey öğrendim. Gelenekleri, insanların birbirlerini soktukları çıkmazları, sessiz kalmak ve direnmek arasındaki ilişkiyi düşündüm. Bol bol şiir okudum. Velhasıl kelam bu roman kitaplığımın başköşesinde olacak. Bir defa değil çok defa okunacak.