Puan vermedi·210 syf.··Beğendi
· Kitabın o zamanki Çin'de neden yasaklandığını okuyunca çok iyi anladım. Bu kitap çin edebiyatından okuduğum ilk kitaptı. Yoksulluğun,acıların,köylü insanın daha da ötesi yaşamın ne kadar evrensel duygular üzerine sarılı olduğunu anladım. Bu çin edebiyatı da olsa portekiz edebiyatı, türk edebiyatı da olsa bazı duygular ve hisler hep aynı.
Kitap kapağındaki 6 siyah çizgi, Fugui ve aynı isimde olan öküzü ve bi yaşam... Birçok ölüm...
Akıcı ve basit ama bir o kadar da güçlü anlatıya sahip olan bu kitabı okurken ben keyif aldım ve düşündüm, uzun uzun düşündüm.
(Notlarım: Çin kültür devrimi yıllarını yansıtan bir roman.
"daziboa"= siyasi duvar posterleri
Feng şui= eski bir çin öğretisi, yaşanılan yer ve doğa ile uyumu hakkında
Kapitalist yolcu= toplumu er ya da geç kapitalist yola sokacak insanlar için kullanılmış.)