Öğretmen olmak ve öğretmenlik yapmak arasında fark vardır. Öğretmenlik yapanlar karşılarında öğrenciler görür, öğretmen olanlar ise karşılarında “canlar” görür. Doğan Cüceloğlu ile İrfan Erdoğan gibi kıymetli hocalarımızın arasında geçen bu eğitim sohbetleri bizlere neyin doğru neyin yanlış olabileceği ile ilgili bir farkındalık yaratmış. Eğitimin tanımından tutun, öğretmenin sınıftaki tutumuna, öğretmen tiplerine, öğrenciyi anlamaya kadar her şeyi çok yalın ve sade bir dille ifade ederek bir sohbet oluşturmuşlar. Geçmişteki eğitim ile ilgili adını duyuran yazarlara da atıf yaparak okuyuculara araştırma payı da bırakmışlar. Kitapta en çok sevdiğim yer burası oldu. Bence her öğretmen ve öğretmen adayının okuması gereken bir kitap.