Nerden başlayayım bilmiyorum ama sanki kitabı bitirince bir boşluk duygusu oluştu gibi ama yoğun bir boşluk değil bu neyse
Bu kitapta en çokta üzüldüğüm konulardan biriside yahudilerin çektiği acılar , bir ara Max ile Nadian'ın hikayesinin gerçek olduğunu zannettim ama değilmiş yazar o kadar gerçekçi o kadar belgelere dayanarak anlatmış ki . Ama gerçek olmadığına sevindim çünkü öyle acılar çekmiş olurlardı ki ikiside ama yatan gerçeklerden biriside yahudilerin gerçekten bu acıları çektiği dünya bi soykırıma şahit oldu ama kimse bundan ders çıkarmadı..