Sevgili Mine Oral'ın "Mine'nin Kitap Önerileri Kitap Kulübü" ile birlikte okuyup, inceledik bu değerli eseri. Hep birlikte kemikleri topladık, şarkılar söyledik, nehirlere daldık, öfkelendik, kahkaha attık, ağladık, dans ettik, dağlara çıktık ve yeri geldi ellerimizi feda ettik. Sürüsünü bulma cesaretiyle yola çıkıp her öyküyle farklı kapıları araladık. Sürülerini kaybetmiş kadınlara bu kitaptan önce farklı bir gözle belki yargıyla bakarken şimdi daha başka görüyorum. Bu okuma yolculuğunun başındaki ben ve birde şimdiki ben var. Yazarın da dediği gibi; Masallar bir iyileştirme sanatıdır ve bir öykü sadece bir öykü değildir. Öyküler içsel hayatı harekete geçirir. İçsel hayatın ürkütüldüğü, kıstırılıp köşeye sıkıştırıldığı yerlerde bu özellikle önemlidir. Eğer dışarı çıkıp ormana gitmezsek asla bir şey olmaz ve hayatımız da hiçbir zaman başlamaz.
Masallar bize gerçekten çok şey öğretiyor ve bizi dönüştürüyor.
Kitap 16 öyküden oluşuyor. Okuması pek kolay olmayan ve mutlaka bir defadan fazla okunması gereken bir yapıt. Grup okuması olarak okuyabildiğim için çok şanslıyım.
Herkesin ama özellikle her kadının okumasını çok isterim.
Mine Oral
#mineilebirlikteokuyoruz