·430 syf.··Beğendi
···Okunma: 06 Mart 2022 02:15 Beni son iki yıldır en çok etkileyen kitaptı.Kitabın her sözcüğü her bölümü mükemmeldi. Biliyorsunuz bu yazarla yeni tanıştım. İyi ki tanıştım başımın üstünde yeri var artık.Anlatımı ve merak unsurunu usta bir şekilde kullanışı, düğümlerdeki başarısı tartışılmaz. Kapağı açıp başladığımdan beri öyle gömüldüm ki anlatılanlara oturup fotoğrafını bile çekmek gelmedi aklıma. Tam tabirle huzursuz eden bir kitap. Ama “Huzursuz oldum.” derken bile vicdan azabı çektiren…
Asla kitabın konusunu anlatabilecek kadar güçlü kelimelere sahip olmasam da kabaca Afganistan’ın Sovyetler tarafından kuşatılmasını Sovyetler çekildikten sonra yaşanan iç savaşları hatta bunun yanında İkiz Kuleler’in bombalanmasını arka planda yaşarken “Kadın”ı okuyorsunuz. Ama kadın olmanın en acı yanını en kalp acıtan en uçlarda aklınıza gelecek yanını. Sadece cinsiyetin kadın olarak doğmanın çaresizliği, kaybolmuş hayatlar, hayaller. Düşünün ki bir ülkede yaşıyorsunuz yanınızda erkek olmadan sokağa çıkmak yasak, kadınların okula gitmesi yasak, televizyon izlemek ve kitap okumak yasak, kuş beslemek yasak, dans etmek yasak, müzik ve sanat yasak, insan olmak YASAK!
Leyla ve Meryem. En çok da Meryem…Canım Meryem…Her bölüm elim ağzımda nefesimi tutarak okudum. Konuya girmek istemiyorum ki okuma şevkiniz kaçmasın. Ama kesinlikle okuyun bir kitabı daha önce bu kadar övmemiştim.Derhal okumalısınız unutamayacağınız bir kitap olacak.
İyi okumalar.