#kitapyorumu
sevgili kitap dostlarım Bugün sizlere klasik tadında, soluksuz 1 günde okuyacağınız bir eserin tavsiyesi ile geldim
#KARANLIKTAKİIŞIK. Daha önce alıntı için bir reesl paylaştım. Öyle çok alıntı biriktirdim ki yorum postuna sığdırmam imkansızdı. Sanki yıllanmış bir klasik eser okudum. Bu denli genç bir yazarın bu kadar tecrübeli ve detaylı tasvirleri beni mest etti. Roman bir dönem kitabı. Tüm olaylar 1950'li yılarda gerçekleşiyor. Bazı detaylar okadar yerinde yazılmış ki ; okuyucu okurken oturup düşünüyor.. Yazarın tasvir ettiği mekanları gözünde canlandırıyor. En çok da başkahramanlarımızın ahşap evlerini ve yaşadıkları nefis sahil kasabasını gözünüzde canlandırırken keyif duyacaksınız. Ha birde nehir kenarı. Ne güzel bir aşka şahit oldu orası
Galina yetimhanede büyümüş, ailesini hiç tanımamış bir genç kız. Reşit olduktan sonra onu yetiştiren, en sevdiği şey olan Piyano çalmayı öğreten Rahibe Margaret e veda ederek bir sahil kasabasına yerleşiyor. Orada kendine yeni bir hayat kurarak Joseph ile tanışıyor. Ama Joseph 2 kişi. Bir yanı insancıl, sevecen ve aşık, diğer yanı ise simsiyah ve karanlık. Sanırım Galina kendi karanlığına yakın buluyor Joseph'i ve
Saplantılı aşkları böylelikle başlıyor. Jack giriyor daha sonra Galina 'nın hayatına, ama o kadar güzel seven bir adam ki anlatamam. Fakat Galina korkuyor ve korkusunu şu sözler ile anlatıyor
"Bilmediğim sulara açılmayacaktım. Çünkü sonunda boğulmak vardı." S. 55
Karanlık ve aydınlığın savaşı, iki arada sıkışmış bir Galina, aşkına sahip çıkmak için canını ortaya koyan Jack ve Galinayı aydınlık tarafa göndermekten korkup karanlığına mahkum etmek isteyen Joseph..
Çok bir anlam çıkaramamış olabilirsiniz bu yazdıklarımdan. Ama okuyun istiyorum sevgili #kitapsever ler. Okuyun ve anın içinde kaybolun. Galina'nın yapacağı seçimlere bazen çok kızın, bazen de alkışlayın. Bilmediği sularda boğulma korkusu ile yüzmek istemeyen genç kıza bir yandan hak verirken, bir yandan da aydınlıkta seni bekleyen güzellikleri görmüyor musun Galina diye bağırın...Hepimiz seçimlerimizi yaşıyoruz bu hayatta. Ve Galina ruhunun sesini dinlediği için hiç bir zaman pişman olmadı. O sadece işaretleri takip etti. Geç kaldığı hiç birşey için keşke demedi. Çünkü olgunlaşıp pişmesi gerektiğinin farkındaydı. Öyle de oldu. Doğru tercih yaptı, karanlığı arkasına alıp aydınlığa kavuştu. Fakat yazarımız diyor ki ;"herşey bitmedi Gökçe hanım, devam kitabında sizi daha çok şaşırtacağım."..
Kaleminiz daim olsun yazarım. SİNEK KUŞUNUN HİKAYESİNE KALBİMİ BIRAKTIM. iyiki kaleminiz ile, bu güzel eser ile tanışma imkanım oldu. Siz yazın biz okuyalım. Zira kaleminizin kuvveti ruhuma işledi