9/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
M A R S L I / The Martian ll Andy Weir . . "Yüzey aracının gerçekten harika bir çekişi var. Ama fizik yasası pişkin şerefsizin teki ve bu fazladan yükün bedelini aldı" . Hangimiz istemedik küçükken astronot olmayı? Başka bir gezene ayak basmak, hiç bilmediğin bir yer keşfetmek kim bilir ne kadar heyecan verici? Bir de astronot olmanın getirdiği havalı karizma var tabii. Düşünsenize marsa ilk defa ayak basan insanlardan birisiniz. Bütün dünya sizi konuşuyor lakin işler tamda burada kötüleşiyor. Ya mürettebat sizi bırakıp geri dönerse? Marsta tek başınıza ne kadar dayanabilirsiniz? Mark Watney tam da böyle bir durumun ortasında ve umudu asla tükenmiyor. Bugüne kadar okuduğum en iyi karakterlerden biri şüphesiz Mark. Özellikle beni yıkıp geçen espiri yeteneği. Kitaplarda en çok aradığım şeylerden birisi karakterlerin espiri anlayışı. Bir Locke Lamora bir de Mark Watney yılın en iyi karakterleri sanırım. Bilimsel çok fazla terim olduğu için rahat zamanlarınızda okumanızı tavsiye ediyorum zira o kısımlarda sıkılabilirsiniz. Benimde bitirmem bu yůzden uzun sürdü . . Gel gelelim kurguya! Ya acayip güzel değil mi? Okuduğum en iyi bilimkurgu kitabıydı (pek fazla bilimkurgu okumadım ama olsun) Uzayla ilgilenenlerin ve böyle bir meslek düşünenlerin kesinlikle ilgisini ve beklentisini fazlasıyla karşılayacak bir kitap. Filminide izlemek istiyorum hemen. Bazıları filmi bazıları kitabı beğendi. (Ama kitap efsane yahu!) . . Kesinlikle okuyun! Mark'ın o espiri anlayışı olup olmadık yerde kahkaha atmanıza sebep olacak ve insanlar size tuhaf tuhaf bakacak ama olsun. Neredeyse her şey Mark için ters gitsede düzeltmek konusunda üstüne yok. Hani derler ya "Yumurta kapıya dayanınca mı aklına geldi?" Hah! İşte Mark tam o zamanda 0 işlevle çalışıyor ve kendini (bazen kendi soktuğu) kötü durumlardan kurtarıyor! Peki sizce kurtuluyor mu? Cevabı merak ediyorsanız D
MarslıAndy Weir · İthaki Yayınları · 202210bin okunma
·
8 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.