Eve gelen misafire, "Karnın aç mı, yemek istiyor musun?" şeklinde soru sordurtmazdı. Utancından "istemiyorum" diyeceğini söylerdi. Ev sahibi misafire "Karnın aç mı?" diye sordu mu, "Yan çizmek istiyor demektir", derdi. "Teşekkür ederim." diyecek o da.... "Tamam, Peki öyleyse..." diyecek; sordum diyecek bir de... Kimi kandırıyorsun, öyle şey olur mu! Yemeği getireceksin, önüne koyacaksın, "Buyur kardeşim!" diyeceksin. Karnın aç mı, tok mu demek yok; onun açlığı, tokluğu kendisine ait... "Yolcu geldi mi, önüne ye mek konulacak!" derdi Hocamız, "Karnın tok mu, aç mı diye sor mak ayıptır" derdi.
Mehmed Zahid Kotku Efendi'den