Biz kimiz? Neyiz? Ne olmak istiyoruz? Soruları bu yaşıma kadar beni benden almıştı saatlerce düşündüğüm bir şeydi ta ki öteki/ ben / diğer kitabını okuyana kadar tümcelerin illa her şeyi karşılaması gerektiği fikri çeviride yine ihaneti gözler önüne seriyor tek eleştirim bu kitaba yönelik daha doğrusu yayıncıya.
Kitaba gelecek olursak ben dostoyevskinin bir hasta ve bir doktor olup olmaması konusunda çok ikircikliyim. Freuda el öptürmek yüzyılına göre harika bir duygu.kolay Öteki kitabında insanların doğal yaşamda fenomen olarak tek bir vücuda sıgdırulduğını düşünüyorum çünkü öteki kitabı bir olumsuz benlik karşısında tekrar kendi içinde bir varlık yaratıyor ve ona roller yüklüyor. Kitabımızda bunun somut delillerin var. Klişelere film karşılaşmasına ve kıyasına girmeyeceğim çünkü sanat yeri öp geldiğinde özgün taklit yorumurdf. Dövüş kulübü de buna örnek. Yazılmış ve devrinde ses getirmemiş ama bizde nutuk tutturacak derecede bir eser olmuş. Bunu reel psikolojide şizofren dtanılarında tanı kriterleri ve kahramanız arasındaki benzerlikten dolayı söylüyorum. Sonu daha apayrı çünkü kahramanımız bunun yine böyle olacagını biliyordum diyor. :)